Skip to content
KERNWAARDEN
doeltreffend
opmerkelijk
gedreven

Hi, ik ben Saskia. Een creatief pragmaticus en intuïtieve avonturier en ontwerpen is mijn werk.
Nieuwsgierig naar nieuwe en bestaande organisaties en hun ideeën, vertaal ik strategie naar onderscheidend concept en design.

Positionering

Wordt jouw merk of organisatie herkent, en roept het juiste gevoel op? Een sterke positionering geeft richting aan het ontwerpproces, maakt dat je ideeën kan beoordelen en is de leidraad voor de implementatie. Wat kan ik betekenen: Definitie van merkpersoonlijkheid, archetypes en merkwaarden. Afhankelijk van de vraag, ook in samenwerking met strategische partners.

Concept

Het concept is de creatieve vertaling van de belofte en de strategie. Een goed concept spreekt de doelgroep aan in zijn eigen belevingswereld. Dit overkoepelende idee vormt de blauwdruk van alle uitingen. Wat kan ik betekenen: Visualisatie dmv moodboards met omschrijving van het idee.

Identiteit

Als merk wil je betekenis vol zijn. Onderscheidende waarden creëren ten opzichte van je concurrenten. Die waarden worden vertaald naar een sterke en herkenbare vormentaal. De identiteit maakt een merk zichtbaar en concreet. Wat kan ik betekenen: Ontwikkelen van logo, stijlelementen, typografie, fotografiestijl, illustraties. Daarnaast kan ik de fotografie ook begeleiden.

Communicatie

Om je klanten te bereiken is goed en consistent communiceren essentieel. Vanuit de reis van de klant kun je de belangrijkste touchpoints definiëren en vormgeven in de look & feel en tone of voice die past bij jouw doelgroep en positionering. Mijn werk: Naast de vormgeving denk ik mee over de inhoud en manier van communiceren.

Verpakking

Een verpakking heeft vaak maar een paar seconde om de koper te verleiden. Een goede verpakking valt op in het schap, verleid en is herkenbaar. Door niet alleen vanuit het product maar ook vanuit het merk te denken sluit de verpakking naadloos aan bij de propositie. Wat kan ik betekenen: Ontwerp, schapwerking, product portfolio hiërarchie en duurzaamheid.

Retailbranding

Gezien het zeer competitieve karakter van retail is goede branding essentieel om winkelkeuze en loyaliteit van klanten te stimuleren. In de winkelomgeving komt een merkbeleving tot leven die de retailformule versterkt. Wat kan ik betekenen: De merkidentiteit door ontwikkelen op alle verschillende touchpoint binnen de winkelomgeving. (Ik beperk me voornamelijk tot het grafische gedeelte van de retail branding, maar werk wel samen met partners die gespecialiseerd zijn in de ruimtelijke identiteit zoals meubels, inrichting, verlichting etc)

Proces

Ik daag klanten uit om de essentie te vinden, waarbij verbinding, inspiratie en intuïtie centraal staan.
Organisaties die hun onderscheidend vermogen begrijpen en consistent uitdragen, overtreffen de concurrentie, en daarom vormt het antwoord op de ‘waarom-vraag’ de kern van goed design.

Back To Top